Feedback

Feedback er information som fortæller os, om vi er på sporet eller ej. Det gælder alt, hvad vi arbejder med. Vi har brug for feedback for at vide, hvordan vi opfattes. Vi har brug for feedback for at forbedre os.

Det lyder relativt enkelt – men for de fleste af os, er det vanskeligt. Både at give feedback og at modtage feedback. Som så meget andet er feedback en teknik, som man kan øve og forbedre.

Feedback giver værdi i mange sammenhænge, fx:

  • Om vores kommunikation er effektiv
  • Om vores ledelseshandlinger er motiverende
  • Om vores forventningsafstemning er præcis
  • Om vores adfærd af autentisk
  • Om vores resultater er værdiskabende

God feedback kræver ikke kun, at man mestrer en god feedback-teknik. Det kræver også, at der er en god feedback-kultur – eller i det mindste en fælles lyst til at give og modtage feedback. Ellers kan intentionen med feedback blive misforstået og situationen blive ganske ubehagelig.

Hvor er I?

  • Hvor mange hos jer taler om hinanden, i stedet for at tale med hinanden?
  • Hvilken feedback-træning har jeres ledere og medarbejdere fået?
  • Hvilke fordele og ulemper har jeres nuværende feedback-kultur?

Er du tilfreds med dine svar – eller har du lyst til at ændre noget?

Tag fat i os

… hvis du vil høre mere. Vi kan hjælpe med at:

  • Holde intensive workshops om feedback-teknik
  • Træne 1:1 i feedback-teknik
  • Hjælpe med at få en god feedback-kultur på benene